Vi oplever desværre hver vinter indbrud i nogle af foreningens kolonihavehuse, hvilket er en ubehagelig oplevelse for de berørte medlemmer.

Der er i følge eksperter nogle få gode råd om, hvorledes vi kan gøre det uinteressant eller vanskeligt for tyven at begå indbrud.

1. Sørg for at huset har stabile låse og vinduer.

2. Lad tyven kunne se ind i huset via vinduer, så han kan se, at du har fjernet TV, Computer m.m.

3. Undlad at have haveredskaber eller lignende liggende i haven, der kan bruges til indbrud.

4. Sæt en solid kæde foran (indvendig) havens bagindgang.

5. Mærk dine ting, så de kan genkendes, hvis de bliver stjålet.

6. Installér en tyverialarm og i den forbindelse sæt mærker på alle døre og vinduer i “gå retning” mod huset samt eventuelt udvendig på havens baglåge.

7. Hvis dit hus ikke er opvarmet i vinterperioden skal du huske at lukke for vandet, tømme rørene så du undgår frostsprængninger med efterfølgende skader og stort vandforbrug.

Det er vigtigt, at man anmelder tyveri på tlf. 114, uanset hvad det er, der bliver stjålet således, at politiet kan få afleveret effekterne til rette ejermand.

Hvis du ønsker mere viden om en effektiv tyverialarm, kan du bruge nedenstående link.

Tyverialarm, klik her